20150925a Podzimní sraz 2015 - dětská sekce na Ohradě a v Hluboké
NaKolácký Podzimní sraz 2015 se konal v okolí Hluboké nad Vltavou a organizoval jej Holfi. Ubytování jsme měli zajištěné v kempu Křivonoska...
který leží na břehu stejnojmenného rybníka...
někteří z nás našli útočiště ve zděné budově...
ostatní využili chatek, kterých tu bylo k dispozici víc než dost...
NaKoláci obývali tento cíp...
někteří se ale s chatkou přecenili a po jedné noci se raději přestěhovali do teplejšího pokoje ve zděné budově :o)))...
WC a sprchy pro ubytované v chatkách a ve stanech...
a nechyběla ani hospoda...
a pro děti hřiště...
a další aktivity.
A už je tu pátek ráno - před devátou hodinou se začali scházet zájemci o výlet (do Vodňan) pod vedením Pavla - Pavel, Bartx (ten přišel jen mávat), wíla, Radek s Don Pedro). Odjeli krátce po deváté.
Tentokrát se na srazu sešla i poměrně silná "dětská sekce", která se po odjezdu hlavního pelotonu v klidu připravila na svůj odjezd - Láďa a Jana, Kubís, Anička.
Jana se rozhodla, že Emu tentokrát poveze ona. Jen je nutno vychytat zapojení vozíku.
Lukáš je připraven.
Ema "Kroky" také.
Tak se může vyrazit :o)))
Hned za kempem nás stihnul první (a jediný) dokopeček - slušný testík. Na poprvé jsme ho vyšlápli, ale když jsme tudy v neděli jeli už potřetí, tak už jsme ho všichni vyjeli. Jsme zkrátka dobrý :o))) Jana s Emou a Kuba.
Anička s Lukáškem.
Anička s Lukášem - končíme drncání přes pole a v Municích vjíždíme na asfalt. Dál už se držíme na cyklostezce.
Dětská sekce v akci - Kuba, Anička s Lukášem, Jana s Krokym a Láďa.
Dnes byla hlavním cílem ZOO Ohrada u Hluboké, ale stihli jsme i pár dalších zajímavostí.
Nejprve jsme přijeli ke dvoru Vondrov - původní dvůr tu přikázal v polovině 16. století postavit Ondřej z Ungnád Suneku. Podle něj nesl označení Ondřejovský dvůr (tak se připomíná v roce 1562, kdy přešel na Jáchyma z Hradce), později se mu říkalo Ondrovský dvůr a následně jen zkráceně Vondrov.
V 18. století byl dvůr za Schwarzenberků upraven a v závěru 19. století došlo k demolici starých budov. Následně v letech 1895 – 1898 byl vystavěn zcela znovu architektem ing. Janem Sedláčkem, který byl dvorním schwarzenberským stavebním radou. Výstavba spolkla bezmála 1 milion korun. Budovy ze čtyř stran uzavírají prostorné obdélníkové nádvoří.
Venkovní stěny jsou neomítány.
Ve východním průčelí vidíme schwarzenberský znak.
Branka vedle hlavního vjezdu.
Dvůr býval proslulý chovem koní, který dokonce patřil k nejmodernějším v Rakousku-Uhersku a poté i v Československu.
A koně se zde chovají do dnes.
Krátké info před objektem.
Dětská sekce čeká až si všechno vyfotím :o))) - Láďa, Kuba, Jana a Anička.
Další zastávkou byl lovecký zámeček Ohrada. Jde o jeden z nejslavnějších loveckých zámků v Čechách, který byl postaven na začátku 18. století. Dvoupatrový barokní objekt vybudoval na zakázku Adama Františka ze Schwarzenbergu Pavel Ignác Bayer.
V roce 1841 Schwarzenbergové rozhodli, že tu zřídí lesnické a lovecké muzeum. První lovecké muzeum na Ohradě vzniklo již v roce 1842, kdy sem byly soustředěny rozsáhlé sbírky loveckých trofejí a vycpanin a patří tak mezi naše nejstarší muzea vůbec.
Dnes je možno v prostorách muzea shlédnout bohatě malovaný hodovní sál s hodnotnou sbírkou historických loveckých zbraní, expozici o životě lesa, pěstování lesních porostů, vývoji těžby a dopravy dřeva, četné lovecké a myslivecké exponáty a unikátní trofeje jelenovitých.
My jsme ale nabídky nevyužili. Přece jenom pro naši omladinu ještě expozice muzea nebylo to pravé ořechové.
Pro nás tu byla ZOO, i když je možné, že my dospělí jsme se těšili víc než ty děti. Fotky ze ZOO jsou v samostatné galerii tady - http://vrstevnice.rajce.idnes.cz/150925b_Podzimni_sraz_2015_-_detska_sekce_v_ZOO_Hluboka/
Po prohlídce ZOO jsem si ještě vyžádala zastávku u historických mezníků. To jsou ty patníky podél cesty. Najdeme je naproti loveckému zámečku. Jde o mezní kameny s vytesanými erby, které sem byly svezeny z nejrůznějších koutů bývalého schwarzenberského panství. Nejstarší z nich nese letopočet 1596 - který to je, to jsem ale nerozluštila.
Mezní kameny.
Některé byly označeny i štítkem, odkud sem byly přivezeny.
Toto sice vypadá jako dělová koule, ale je to také mezní kámen.
Ne, tohle není mezní kámen. Jen mě to torzo po stromu, pokud se to tak dá nazvat, zaujalo. Docela by mě ale zajímalo, jestli byl původní pařez zasypán, nebo se jim opravdu povedlo uříznout strom takhle těsně u země.
A můžeme jet dál - Kuba, Anička s Lukášem, Láďa s Krokym a Jana.
Kaplička sv. Rocha u silnice mezi Hlubokou a zámkem Ohrada. Její vznik je datován do druhé poloviny 18. stol.
Socha sv. Jana Nepomuckého na křižovatce od Munického rybníka do Hluboké.
Ano, jsme tady správně. Hluboká už nás vítá. Na zámek jsme ale dnes nešli.
Dneska jsme zajeli jen dolů do města - z prohlídky Hluboké je rovněž samostatné album, které najdete tady - http://vrstevnice.rajce.idnes.cz/150925c_Podzimni_sraz_2015_-_detska_sekce_v_Hluboke_n._Vlt./
Řádně zmoženi jsme se pak už vydali zpět. Tentokrát jsme to vzali kolem Munického rybníka - Kuba šlapal jak o závod :o)))
Anička s Lukášem, Láďa s Krokym a na konci Jana. Dalo nám to dnes příjemných cca 14 cyklokilometrů a zbytek jsme naběhali pěšky po ZOO a po městě.
A kdo večer nechtěl do hospody, ten si mohl an ohni opéct buřta - Filípe, Myška, Bartx, Jana, Láďa.
Obsah pokračuje za reklamou
Pokračujte dolů pro další obsah
Album zobrazuje pouze fotky a videa ( z ). - zrušit filtraci.

Odstranění fotek a videí z alba

Vyberte všechny fotky či videa, které chcete smazat a potvrďte akci.

trasa - http://mapy.cz/s/lWf7 = cca 14 km
info k zajímavostem - http://www.vrstevnice.com/akce/2015/1509zari/150925/150928po.pdf
stránky akce - http://www.vrstevnice.com/akce/2015/1509zari/150925/150925.html

Veřejné album

Vidí všichni lidé.

Přístupné pouze pro 18+

Vidí pouze lidé, kteří potvrdí svou plnoletost pro zobrazení obsahu 18+.

Skryté album

Vidí pouze lidé, kteří znají přesnou adresu alba.

Zakódované album

Vidí pouze lidé, kteří zadají kód, který nastavíte.

Další alba autora

Podobná alba

Jestli se vám album líbí...

Přihlásit se na Rajče Prohlédnout
znovu

Také album můžete sdílet

TIP Změny uložíte také pokračováním na další fotku či video a zrušíte je klávesou ESC.
Přidejte do popisu štítky (např. #svatba #cestování) a fotkuvideo tak objeví více lidí.