20150723c Dámská 2015 - so 25. 7. 2015
V sobotu 25. 7. 2015 bylo v rámci Dámské 2015 plánováno zdolání Dlouhých Strání.
Ráno bylo sice příjemně, ale nad okolními kopci se hromadily mraky, tak jsme do batohů přidali i pláštěnky.
Vyjeli jsme krátce po deváté hodině a naše startovní výška byla 517 m n.m. Na Dlouhé Stráně to bylo asi 14 km s převýšením asi 830 výškových metrů. S vidinou, že za zhruba dvě hodinky budeme nahoře, jsme vyrazili.
Rozcestník u lípy - ačkoli je památná lípa docela dobře popsána, široko daleko se kolem rozcestníku žádná nenacházela :o)))
Jedna fotka hrnečková :o)))
První stovku výškových metrů máme nastoupanou. Ještě 8x tolik a jsme tam :o)))
Místy to jde ztuha, ale hlavně s úsměvem :o)))
Měli jsme "v kapse" skoro 200 výškových metrů a cca 3,5 kilometrů. Zvládli jsme to zhruba za půl hodinky, takže vládla naprostá spokojenost s tím, že budeme na DS "za chvilku". Ovšem jak známo, "pýcha předchází pád"...
ne, to není pád, to si jen Jirka zaparkoval kolo :o)))...
chvilku jsme odpočívali a tak nějak jsme se vůbec nevěnovali tomu, kudy vlastně dál. HMS je udala pokyn, že nepojedem ani po modré ani po Uhlířské cestě. Že se z nich ale máme odpojit až za chvíli, to už nějak nedodala a tak jsme překročili bludný kořen a místo na východ jsme jeli na jih. Mám sice kompas, ale když ta lesní cesta se kroutila tak, že se kompas točil jak kourouhev. Pravda, zhruba po 3 km jsem sice začala mít podezření, že je něco špatně, ale bylo potřeba dojet rychlejší, co byli přede mnou...
cesta sice nebyla nijak dramatická, ale i tady se našel u cesty křížek...
Stejné místo, stejný den, jen o půlhodiny později... Ach jo, zajeli jsme si 5 km a 300 výškových metrů než jsme zjistili, že stoupáme na vedlejší kopec. Nebylo jiné cesty než se vrátit na rozcestí a vy dat se tou správnou cestou. Naštěstí už jiná možnost nebyla :o)))
PP Hrnčířský kámen - diky bujnému porostu jsme se až k bílé skále nedostali. Ale to neva, vidět byla i od cesty.
Hodinky ukazovaly 12:16, na tachometru jsem měla asi 16 km a nastoupané mětry se blížily 800. Podle našich propočtů jsme právě teď měli být pod vrcholem DS :o))) Ale to je ten rozdíl mezi teorií a praxí - teoreticky jsme byli na DS, prakticky jsme zdolali teprve polovinu stoupání :o)))
Jak jsme překročili hranici 1000 m n.m., začaly se okolní kopce tvářit na déšť. Chvilku bylo jasno, chvilkama se objevil nějaký ten proud deště.
Na rozcestí Vyhlídka jsme pak přeháňku chytli s plnou parádou...
někdo vytáhnul pláštěnku a někdo se schoval pod převis...
strom na vyhlídce...
po dešti - na levé fotce ještě poslední mraky zakrývají vrcholky, vpravo už jsou mraky pryč.
Z vyhlídky jsme sice vyjeli, pardon odtlačili naše kola, za sucha, nicméně o 40 výškových metrů výš nás chytil další mrak...
a bylo jasné, že pláštěnky už nemá smysl sundavat - radka, Lenka, Jirka, HMS...
naše další cesta se zahalila do mraků. Mě osobně se jelo bezvadně. V dešti jezdím paradoxně docela ráda - skvěle se dýchá, nepráší se a kousavý potvory nekoušou :o)))
I přes nepřízeň počasí stále nabíráme výšku.
A už jsme pod nádrží - překvapivě se nenašel nikdo, kdo by si to chtěl střihnout zkratkou po červené :o)))
Vysápali jsme 743 výškových metrů (plus našich 300 výšk. metrů díky zajížďce) a byli jsme u závory...
a tam někde nad námi, tam jsou Dlouhé Stráně...
ještě, že je tu obrázek, abychom viděli, co jsme neviděli :o)))
Mraky se ale sem tam začaly protrhávat, tak jsem při stoupání nahoru na parkoviště stihla aspoň jedno panorama.
Parkoviště ale bylo opět zahaleno v mlze. HMS byla překvapená, že je tady stánek s občerstvením a dokonce sem jezdí i bus, který vozí túristy z koutů a od lanovky z Medvědí hory. Před třemi lety tady prý nic takového nebylo... Těžko říct, zda je to pokrok... Každopádně jsou to finance do kasičky ČEZ...
další šok pro HMS byl, že se s kolem nesmí ani nahoru k nádrži. Ale nebylo zbytí, kola jsme přivázali u boudy a nahoru šli pěkně po svých. Po pravdě - nahoře fučel takový vítr, že bychom na kolech tu nádrž stejně neobjeli :o)))
Ano, toto jsou Dlouhé Stráně. Jen vlastně nevím, jestli můžu říct, že jsem je viděla :o))) Rozhodně jsem tam ale byla :o)))
Chabý důkaz, ale opravdu jsem stála u horní přečerpávací nádrže :o)))
A dokonce jsem zahlédla i vodní hladinu - osobně ale musím říct, že to byl velmi nepříjemný pocit. Všude kolem mě bylo bílo, lomcoval se mnou silný vítr a pod nohama bylo slyšet "příboj". Ještě teď se mi zhoupne žaludek, když si na ten nepříjemný pocit vzpomenu.
Co bychom viděli, kdybychom viděli :o)))
Počasí nám sice moc nepřálo, ale možná právě díky jemu se pro mne stala návštěva DS nezapomenutelnou :o))) Třeba se mi někdy příště poštěstí přijet sem i za lepšího počasí...
Ještě jedna "mokrá" fotka z Dámské na DS a pak hurá na kola a jelo se dál.
Povinně jsme objeli nádrž po dolní cestě a pak jsme se vydali s kopce dolů. Teď nás čekal dlouhý sjezd až do Velkých Losin.
Větrníky pod DS.
Na rozcestí Pod horní nádrží se už mraky začaly protrhávat. Tak ještě jeden poslední pohled zpátky k DS a frčíme dolů.
Nad dolní nádrží.
Výškové metry jsme ztráceli rychleji, než jsme je dopoledne sbírali.
Během chvíle jsme byli o více jak 500 výškových metrů níže u dolní nádrže.
Poslední fotka v bundách - tady už jsme je opravdu nepotřebovali.
O pár minut později jsme sjeli do Koutů nad Desnou a dále do Loučné, kde jsme konečně poobědvali. No, s ohledem na čas už spíš pověčeřeli :o)))
Krátká zastávka u zámku v Loučné nad Desnou - právě tady končila pouť - s ohledem na dnešní datum zřejmě Anenská...
kříž u zámku...
detail zámecké věže...
sv. Hubert v zámeckém parku...
zámecký park...
něco o historii zámeckého parku...
plánek parku - procházka tady musí být velmi příjemná, ale nesmí se sem s kolem a ani jsme momentálně neměli čas. Přece jenom se blížila šestá hodina. Tak třeba někdy příště.
Pozdně renesanční kostel sv. Jana Křtitele ve Velkých Losinách - byl postaven v letech 1599 - 1603 na místě staršího dřevěného kostela. Původně vznikl jako kostel luteránský, od r. 1620 je katolický. Stavbu navrhl Antonio Thoma, nechal jej postavit Jan Starší ze Žerotína, který je v kostele pohřben. Kostel se uvádí jako největší vesnický kostel na Moravě...
pár detailů...
info ke kostelu...
kostel je právě opravován, takže je částečně zakryt lešením...
Pískovcová Kalvárie před kostelem, kterou dal na vlastní nákaldy zhotovit v roce 1813 losinský dědičný rychtář Franz Vogl.
Ve Velkých Losinách jsme se ještě zastavili u zámku. Už bylo zavřeno, tak jsme se alespoň podívali zvenčí...
okno sem, okno tam...
všude samá okna :o)))
renesanční zámek byl přestavěn z původní vodní tvrze Janem mladším ze Žerotína v 1. pol. 16. stol. V 17. stol. byl pak zámek rozšířen o některá křídla. Zajímavostí je, že toto místo proslulo nechvalně známými čarodějnými procesy, kterými se inspiroval Václav Kaplický k napsání knihy Kladivo na čarodějnice...
zámek ze zahrady. Bohužel do nádvoří už jsme se nedostali, brána byla uzavřená...
v zámeckém parku se dochovaly pozůstatky barokní socharšké výzdoby.
Z Velkých Losin jsme se již vydali do Vernířovic. Cestou jsme se ale ještě zastavili v Maršíkově u dřevěného kostela sv. archanděla Michaela - zvláštní název, s takovým jsem se ještě nesetkala...
jde o historickou památku. A podle pionýrského znaku na razítku, bude historická i ta cedulka :o)))
něco o historii kostela...
dovnitř se dalo nahlédnout jen přes síť dveří. Krásný kostelík...
a údajně jsou zde i historické varhany. Ty ale vidět nebylo.
Sluníčko zapadá za hory, pasáčci pečou brambory... Jo, kdeže loňské sněhy jsou. Pasáčci dneska na brambory tak akorát pečou. Západ slunce to byl ale úžasný.
Z Velkých Losin jsme vystoupali jeden dokopec, nicméně dobrých 20 výškovcýh metrů nám ještě zbývalo zdolat. Já jsem si tady ale dal amalou pauzičku...
a zajela jsem ke kapličce Nejsvětější Trojice pod silnicí...
vedle které vyvěrá i pramen. Ochutnala jsem a fakt se dal pít.
Ve Vrnířovicích jsem udělal poslední zastávku u památníku obětem 1. světové války...
a pak už jsme jen odpočívali a odpočívali. Začíná to být trošku nuda, ale i ten dnešní den se nakonec vyvedl naprosto parádně. Najeli jsme celkem 66 km a nastoupali jsme cca 1.220 výškových metrů.
Obsah pokračuje za reklamou
Pokračujte dolů pro další obsah
- zrušit filtraci.

Odstranění fotek a videí z alba

Vyberte všechny fotky či videa, které chcete smazat a potvrďte akci.

mapa - http://www.mapy.cz/s/kkAb
vše k Dámské 2015 - http://www.vrstevnice.com/akce/2015/1507cervenec/150723/150723.html
moje akce 2015 - http://www.vrstevnice.com/akce/2015/akce2015.html

léto 2015

Nikon COOLPIX P330

Veřejné album

Vidí všichni lidé.

Přístupné pouze pro 18+

Vidí pouze lidé, kteří potvrdí svou plnoletost pro zobrazení obsahu 18+.

Skryté album

Vidí pouze lidé, kteří znají přesnou adresu alba.

Uzamčené album

Vidí pouze lidé, kteří zadají kód, který nastavíte.

Využijte lednové slevy na všechny kalendáře a druhy fotek. Slevové kódy najdete na našich stránkách obchod.rajce.net. Akce platí do 31. 1. 2022
Více info

Jestli se vám album líbí...