Váš prohlížeč není podporovaný - stránky se nemusí zobrazit správně. Použijte podporovaný prohlížeč.

vrstevnice

Oblíbená alba

Alba, která má vrstevnice v oblíbených

45 fotek, minulý čtvrtek, 10 zobrazení, 5 komentářů
Krátký výlet na oslavu letního slunovratu, kdy slunce 21. 6. ve 12:08 vstoupí do znamení Raka, dosáhne nejsevernější polohy, je k němu nejvíce přikloněn severní pól.
29 fotek, 20.5.2018, 101 zobrazení, 210 komentářů | cestování, příroda
poslední abum z jarního rajčesrazu, tak zase příště...
Jižně od obce Klec leží dva rozlehlé rybníky, Potěšil (76 ha) a Klec (64 ha). Rybník Klec byl zřejmě založen za pánů ze Stráže, připomíná se r. 1503, a do rožmberského majetku přešel po roce 1577. Na opačné straně, směrem na sever, se rozkládá Nadějská rybniční soustava, která patří k nejkrásnějším na Třeboňsku. Rybníky zde nesou krásné názvy: Víra, Láska, Naděje, Blaník, Rod, Dobrá Vůle, Skutek a další.
40 fotek, 19.5.2018, 131 zobrazení, 212 komentářů | architektura, cestování, příroda, vesnice
z jarního rajčesrazu
blata jsou rovinatou krajinou rozprostírající se přibližně mezi městy Soběslav, Veselí nad Lužnicí, Týn nad Vltavou a Bechyně. Tento specifický národopisný region získal své pojmenování podle rozsáhlých močálů a rašelinišť, zvaných blata nebo třasoviska. jsou ze všech stran obklopena rázovitými blatskými vesnicemi. Blata proslula nejen přírodními krásami, ale také lidovou architekturou označovanou jako jihočeské selské baroko. Stavby lidové architektury se zachovaly v obcích Borkovice, Mažice, Zálší, Záluží, Klečaty, Komárov a dalších.
126 fotek, letos v červnu, 54 zobrazení, 15 komentářů
Stejná cestovka jako vloni, dokonce i stejný termín 1. 6. – 6. 6. Základna u jezera Bled, odkud vyjíždíme na plánované etapy
Na Italské hranici nasedáme na kola, je sobota ráno, sluníčko svítí a předpověď déšť avizuje až na odpolední hodiny. Celkem to vyšlo, do Bledu dojíždíme za slabého deště, který ale rychle ustává a stihneme objet ještě jezero.
Tarvisio (733)
Odbočka (843) z cyklostezky na Lago di Fusine
Dolní jezero Fusine (920)
Horní jezero Fusine (937)
Kranjska Gora (809)
76 km 692 m
Autobusem do biatlonového centra Pokljuka
Rudno Polje (1347)
Koprivnik v Bohinju (970)
Jereka (615)

Vodopád Peričnik (747)
Aljažev dom (1015)
Mojstrana (641) – odbočka Radovna
Odbočka Kovinarska Koča (833)
Kovinarska Koča (870)

74 km 568m
Domů jedu na kole 20 km 193m
Celkem najeto 305 km 2829m
19 fotek, 18.5.2018, 81 zobrazení, 145 komentářů | architektura, cestování, města
z jarního rajčesrau
je to největší zachovalý středověký vodní hrad Dolního Rakouska z r. 1160
32 fotek, 18.5.2018, 80 zobrazení, 117 komentářů | cestování, krajina, příroda
z jarního rajčesrazu
Přírodní park Hochmoor Schrems – u městečka Schrems (31 km vzdálené od Nové Bystřice) se nachází největší rašeliniště v Dolním Rakousku. V přírodním parku se nachází „Nebeský žebřík“ nabízející překrásnou vyhlídku. Parkem vede 4,5 km dlouhá naučná stezka, je zde i multifunkční návštěvnické centrum.
12 fotek, srpen 2013 až květen 2018, 107 zobrazení, 89 komentářů | ostatní
Sochy a plastiky v místech, kudy nevedou turistické cesty
23 fotek, letos v červnu, 62 zobrazení, přidat komentář
25 fotek, 18.5.2018, 95 zobrazení, 127 komentářů | architektura, cestování, města
z jarního rajčesrazu
Litschau je malé městečko s pouhými 2.269 obyvateli (k 1. lednu 2011) v okrese Gmünd v Dolním Rakousku. Obec leží ve výběžku jenom 5 kilometrů od hranic s Českem, a necelých 25 kilometrů od Jindřichova Hradce. Je tak nejsevernějším městem v celém Rakousku.
19 fotek, letos v květnu, 35 zobrazení, 1 komentář | cestování, koníčky
Letošní teplý květen přeje nejen nám cyklistům, ale i pěšákům, tak účast na 52 ročníku pochodu Praha - Prčice byla prý rekordní. Obdivuji všechny, co šlapali pěšky, ať vzdáleně nebo tou nejkratší cestou. My cyklisti to máme také dost složité, dojet do Prčic není zas takový výkon, ale jak nazpět? Skupinka hltačů kilometrů se našla, ale těm bych nestačila, tak jsem s kamarádem jela autem do Týnce nad Sázavou, původně jsme měli jet do Benešova, ale kamarádka Lenka zaspala a ujel jí vlak. Do Týnce to bylo blíž, na kole se zaregistrovat nedalo, ale na plastové botičce netrvám, jedeme tedy bez registrace. Už za vesnicí Dunávice nás míjí zpravodajské auto iPrima, ale než si stihnou vyndat kameru, jsme dávno pod kopem. Stihnou natočit balík cyklistů, co jedou za námi. Pohodlným vyhlídkovým tempem dojedeme do Neveklova, akorát čas na kávu a něco sladkého. Někteří cyklisti co jedou z Prahy nás předjeli cestou, jiní dojíždějí i když máme skoro o 30 km méně než oni, ale jedeme na pohodu. Na chvíli zastavujeme ve Štětkovicích, kde je park Drama věku, protáhnu se na šlapadlech a jedeme do Kosovy Hory. V Prčicích jsme před 13h, moc lidí tu není, nejspíš došli zatím ti z kratších úseků. Hledám známé tváře, ale nikoho nevidím. Kupujeme klobásu, přeci jen po 43 km vyhládne a vidím lehokolo a známého lehokolistu. Chvilku pokecáme, oni jedou z Tábora a zase nazpět. Po necelé hodině odjíždíme i my směr Heřmaničky, v brašničce si vezu keramický škrpál, letošní botičku z Prčic. Silnice je pro auta uzavřená, tak se jede příjemně. Ve Voticích krátký odpočinek a šlapeme dál. Nechtěla jsem jet po stejné trase nazpět tak je to trochu improvizace a dost kopců. Projíždíme areálem golfového hřiště Konopiště, krátká přestávka na doplnění energie a prozkoumání trasy, kudy dál. Škoda, že nemáme auto v Benešově, bylo by to blíž. Ke kostelu sv. Filipa ve Chvojenu je to sice jen 400 m, ale ještě máme nějaký ten kopec před sebou, tak k němu nezajíždíme. Ve vesnici Václavice si vzpomenu, že jsem tudy jela asi před 14 dny z Benešova, jenže jsem špatně odbočila a musela jet po hlavní silnici. Tak dneska se to snad nestane. V Hrusicích nad rybníkem si musím, lehnout a sníst jablko, asi jsem málo pila, celá se klepu a točí se mi hlava. Naštěstí do Týnce už zbývají jen 3 km a téměř z kopce. Dojíždíme krátce před 19h, za mostem v bistru si dáme večeři a pak už jen naložit kola a po 20h jsme doma.
90 km 1082 nastoupaných metrů.
98 fotek, 19.5.2018, 93 zobrazení, 197 komentářů | architektura, krajina, příroda
Komplex palácových zahrad je tvořen celkem pěti zahradami: Malou Fürstenberskou, Kolowratskou, Velkou a Malou Pálffyovskou a Ledeburskou zahradou. Zahrady jsou mezi sebou navzájem propojené, z nejvyšších teras je krásný pohled na Prahu, hlavně na Malou Stranu.
117 fotek, 19.5.2018, 42 zobrazení, 30 komentářů | architektura, cestování, krajina, příroda
Na samém úpatí čarokrásného a rozlehlého Slavkovského lesa, v těsné blízkosti proslavených Mariánských Lázní, na soutoku tří potoků leží zámek jako z pohádky. Běloskvoucí budova s monumentální kašnou vás přivítá ve své náruči a vy pochopíte, že jste se rozhodli správně, když jste si za místo vaší dovolené či výletu zvolili zámek Kynžvart. (http://www.zamek-kynzvart.cz/)
Bezesporu neslavnějším majitelem kynžvartského zámku byl rakouský ministerský předseda, kancléř Klemens von Metternich. Ten pro své diplomatické a politické cíle potřeboval reprezentativní sídlo. Původní starý objekt nechal přestavět na klasicistní zámek, okolo něhož vznikl velký anglický park s rybníky, mlýnem a mnoha okrasnými dřevinami a drobnými stavbami.
Rodu Metternichů patřil zámek až do znárodnění v r. 1945...
62 fotek, 21.5.2018, 38 zobrazení, přidat komentář
O pondělku 21/5 jsem využil nádherného počasí a vyjel do krajiny, kde jsem ještě nikdy nebyl. Tou krajinou je oblast pískovcových skal severně od Bad Schandau. Několikrát jsem během tohoto cyklovýletu překonal vertikální převýšení přes 200 m. Byl to záhul. Odměnou byly neuvěřitelně krásné výhledy na krajinu ne nepodobnou Coloradu. Rudolf.
Svátek  5 | jana-l
104 fotek, jaro, 48 zobrazení, 15 komentářů
ranních 57 km, okružní jízda okolo Trosek

+ 48 km 10. den po svátku, 4:11 stejným směrem, okolo Trosek jinudy
+ 22. den po svátku okolo Trosek jinak - autem
66 fotek, 19.5.2018, 76 zobrazení, 130 komentářů | architektura, kultura, příroda
Palácový komplex dal v letech 1623–1630 vystavět Albrecht Václav Eusebius z Valdštejna na místě Trčkovského paláce a dalších 23 domů, tří velkých zahrad a cihelny. Pozemky na stavbu získal Valdštějn výhodně v začátku třicetileté války. Palác včetně vnější výzdoby navrhl italský architekt Andrea Spezza, na výzdobě se podíleli další italstí umělci.
Většinou se uvádí, že palác je postaven v raně barokním stylu. V některých knihách se uvádí, že se jedná o renezanční architekturu silně ovnlivěnou italskými vlivy.
100 fotek, letos v květnu, 123 zobrazení, 1 komentář | cestování, koníčky, lidé
Tradiční nákolácký sraz tentokrát Brdy Věšín, nádherné počasí i společnost najeto 300 km 3720 nastoupených metrů
21 fotek, 11.5.2018, 44 zobrazení, 66 komentářů | architektura, dokumenty, kultura, města
V muzeu je kromě exponátů, připomínajících historii Lysé nad Labem, velká část expozice věnovaná životu a objevům lyského rodáka Bedřicha Hrozného, světoznámého orientalisty a archeologa. Bedřich Hrozný se zapsal do světových dějin rozluštěním jazyka "klínopisných" Chetitů a částěčným rozluštěním mladších chetitských hieroglyfů. Je zakladatelem oboru chetitologie. V letech 1926–1927 byl děkanem Filozofické fakulty UK a v letech 1939–1940 rektorem UK.
35 fotek, 8.5.2018, 135 zobrazení, 206 komentářů | architektura
na Sedlčansku
50 fotek, letos v květnu, 123 zobrazení, 25 komentářů | koníčky, krajina, lidé, sport

Rajce.net je největší česká sociální síť
zaměřená na sdílení fotografií a videí.

Nabízí neomezený prostor zdarma, snadnou a rychlou výrobu fotoknih i jiných fotoproduktů.